Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x
Henryk Mikołaj Górecki / fot. Carlos Vergara / żródło NINATEKA.PL
GaleriaHenryk Mikołaj Górecki / fot. Carlos Vergara / żródło NINATEKA.PL
  • Małe requiem dla pewnej polki od poetyki postmodernizmu odstaje, jego wielowarstwowa konstytucja muzyczna jest czymś dużo więcej niż «grą konwencjami», otwiera przed słuchającym coś, co – na przekór teoretycznym purystom – ośmieliłabym się określić jako «horyzont eschatologiczny»”. Orfeusz trzydziestosześcioletni, Małgorzata Gąsiorowska, „Ruch Muzyczny” 1993

     „Małe Requiem dla pewnej polki” op. 66 na fortepian i 13 instrumentów (1993) to utwór, którego tytułu kompozytor nigdy nie wyjaśnił. Po pełnym melancholii i zadumania początku, dalsza część kompozycji rozwija się w pełną żywiołowej energii parafrazę popularnego ludowego tańca (polki). „Małe Requiem dla pewnej polki" należy do najpopularniejszych i najczęściej wykonywanych utworów Henryka Mikołaja Góreckiego. Koncert w wykonaniu zespołu ASKO / SCHÖNBER  pod batutą Hansa Leendersa odbył się w czasie krakowskiego festiwalu Sacrum Profanum w 2010 roku.